Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Improving strategic decision making with big data-based media analysis : the case of coal power

Nuortimo, Kalle; Härkönen, Janne (2019-09-30)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019111237786.pdf (594.3Kt)
nbnfi-fe2019111237786_meta.xml (25.22Kt)
nbnfi-fe2019111237786_solr.xml (24.91Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1504/IJGENVI.2019.102773

Nuortimo, Kalle
Härkönen, Janne
Inderscience
30.09.2019

Nuortimo, Kalle; Härkönen, Janne (2019) Improving strategic decision making with big data-based media analysis : the case of coal power. International journal of global environmental issues 18(3): 187-208. https://doi.org/10.1504/IJGENVI.2019.102773

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2019 Inderscience Enterprises Ltd.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1504/IJGENVI.2019.102773
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019111237786
Tiivistelmä

Abstract

Big-data based methods are developed to aid corporate decision-making. This study utilises big-data based global media-analysis to clarify the role of coal-power related media-image in company decision-making. Opinion mining by a specific software tool for media-analysis and monitoring is utilised. The analysis bases on the notion that the media-image of company products — or specific technologies — may impact corporate investment and divestment decisions in the energy sector. The assumption is that coal-power related media-image may cause corporate brandimage pressures. The findings indicate that the general media-sentiment towards coal-power is negative, possibly influencing corporate decisions. The large negative media-sentiment towards coal-power may override the benefits of developing cleaner coal-power and related technologies such as carbon capture and storage and utilisation. The negative media-sentiment towards coal-power may mitigate the more positive image of related less-known technologies. Evidence is provided on the media-impact of coal-power related divestment decisions and potential impacts on decision making.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38840]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen