Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The tensions between the ideal and experienced : teacher–student relationships in stories told by beginning Japanese teachers

Lassila, Erkki; Uitto, Minna (2016-02-26)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019071123071.pdf (226.0Kt)
nbnfi-fe2019071123071_meta.xml (26.79Kt)
nbnfi-fe2019071123071_solr.xml (25.86Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1080/14681366.2016.1149505

Lassila, Erkki
Uitto, Minna
Informa
26.02.2016

Erkki Lassila & Minna Uitto (2016) The tensions between the ideal and experienced: teacher–student relationships in stories told by beginning Japanese teachers, Pedagogy, Culture & Society, 24:2, 205-219, DOI: 10.1080/14681366.2016.1149505

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2016 Pedagogy, Culture & Society. This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Pedagogy, culture and society on 26 Feb 2016, available online: http://www.tandfonline.com/10.1080/14681366.2016.1149505.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1080/14681366.2016.1149505
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019071123071
Tiivistelmä

Abstract

This narrative research explores the tensions that beginning teachers tell about their relationships with students between the ideals they have, and how the teachers experience those relationships in the micropolitical and relational environment of their everyday work. The phenomenon is approached through stories told by three Japanese beginning teachers. The stories illustrate the tensions originating from within oneself, and how they relate to relationships with senior colleagues or the hierarchical relations within the school organisation. The tensions are meaningful for the emotional distance created between the teacher and his/her students. Implications, in particular, for teacher training are considered.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37559]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen