Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Thinking beyond student resistance : a difficult assemblage in teacher education

Lanas, Maija; Huuki, Tuija (2017-07-06)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019071123069.pdf (261.8Kt)
nbnfi-fe2019071123069_meta.xml (26.99Kt)
nbnfi-fe2019071123069_solr.xml (25.29Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1080/02619768.2017.1349094

Lanas, Maija
Huuki, Tuija
Informa
06.07.2017

Maija Lanas & Tuija Huuki (2017) Thinking beyond student resistance: a difficult assemblage in teacher education, European Journal of Teacher Education, 40:4, 436-446, DOI: 10.1080/02619768.2017.1349094

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2017 Association for Teacher Education in Europe. This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in European Journal of Teacher Education on 06 Jul 2017, available online: https://doi.org/10.1080/02619768.2017.1349094.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1080/02619768.2017.1349094
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019071123069
Tiivistelmä

Abstract

This paper draws on feminist new materialist, poststructuralist and post-human theories to rethink discomforting moments when engaging with sensitive topics in teacher education. It is argued that the common approach to such events — as instances of student resistance or pedagogical failures — is both simplistic and problematic, and that a more holistic and in-depth approach is needed. Inspired by Deleuze and Guattari’s ideas of assemblage and affect, our aim here is to re-theorise an instance of such an event in an attempt to make visible how place, space, objects, emotion, affect and history entangle in predictable and unpredictable ways in teacher education. The aims of the paper are to propose new ways of engaging with discomfort in teacher education and, secondly, to introduce post-human approaches in the field of teacher education, where they are underrepresented.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38841]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen