Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

How are mobile makerspaces utilized in schools?

Iwata, Megumi; Pitkänen, Kati; Ylioja, Jani; Sánchez Milara, Iván; Laru, Jari (2019-05-28)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019090326569.pdf (150.9Kt)
nbnfi-fe2019090326569_meta.xml (35.17Kt)
nbnfi-fe2019090326569_solr.xml (26.98Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1145/3335055.3335069

Iwata, Megumi
Pitkänen, Kati
Ylioja, Jani
Sánchez Milara, Iván
Laru, Jari
Association for Computing Machinery
28.05.2019

Megumi Iwata, Kati Pitkänen, Jani Ylioja, Iván Sánchez Milara, and Jari Laru. 2019. How are Mobile Makerspaces Utilized in Schools?. In Proceedings of the FabLearn Europe 2019 Conference (FabLearn Europe '19). ACM, New York, NY, USA, Article 14, 3 pages. DOI: https://doi.org/10.1145/3335055.3335069

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2019 Copyright is held by the owner/author(s). Permission to make digital or hard copies of part or all of this work for personal or classroom use is granted without fee provided that copies are not made or distributed for profit or commercial advantage and that copies bear this notice and the full citation on the first page. Copyrights for third-party components of this work must be honored. For all other uses, contact the Owner/Author.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1145/3335055.3335069
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019090326569
Tiivistelmä

Abstract

To explore diverse means to apply digital fabrication in formal education, this poster presents an overview of the literature regarding the use of mobile makerspaces in K-12 school contexts. Among the reviewed literature, mobile makerspace activities were integrated with school curriculums, especially in STEM fields, and teachers were highly involved in planning and implementing the activities. We noticed that technology experts support the activities as well as teachers’ professional development by providing technical assistance. Our findings contribute to uncover the current practices of mobile makerspaces and call for in-depth scientific investigation.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38665]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen