Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Future directions in research on mathematics-related teacher identity

Lutovac, Sonja; Kaasila, Raimo (2017-02-03)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019052817563.pdf (283.7Kt)
nbnfi-fe2019052817563_meta.xml (26.14Kt)
nbnfi-fe2019052817563_solr.xml (24.31Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1007/s10763-017-9796-4

Lutovac, Sonja
Kaasila, Raimo
Springer Nature
03.02.2017

Lutovac, S. & Kaasila, R. Int J of Sci and Math Educ (2018) 16: 759. https://doi.org/10.1007/s10763-017-9796-4

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© Ministry of Science and Technology, Taiwan 2017. This is a post-peer-review, pre-copyedit version of an article published in International Journal of Science and Mathematics Education. The final authenticated version is available online at:https://doi.org/10.1007/s10763-017-9796-4.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1007/s10763-017-9796-4
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019052817563
Tiivistelmä

Abstract

Mathematics education research has placed great emphasis on teacher identity, examining both pre- and in-service teachers, and within these cohorts, specialised mathematics teachers and non-specialists such as elementary teachers. Extensive research has already been done; hence, this paper discusses possible future directions for research on teacher identity in mathematics education. Among other issues, we highlight that general education research on identity has infrequently informed research on mathematics-related teacher identity. This not only limits the transfer of knowledge but also isolates mathematics education from general education research. We suggest that connecting these lines of research and their findings may not only strengthen mathematics education research and mathematics teaching and learning but also contribute to less isolation within the discipline as a whole.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38618]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen