Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Problematic gaming behaviour in Finnish adolescents and young adults : relation to game genres, gaming motives and self-awareness of problematic use

Männikkö, Niko; Billieux, Joël; Nordström, Tanja; Koivisto, Kaisa; Kääriäinen, Maria (2016-12-27)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019091227877.pdf (627.2Kt)
nbnfi-fe2019091227877_meta.xml (37.80Kt)
nbnfi-fe2019091227877_solr.xml (39.72Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1007/s11469-016-9726-7

Männikkö, Niko
Billieux, Joël
Nordström, Tanja
Koivisto, Kaisa
Kääriäinen, Maria
Springer Nature
27.12.2016

Männikkö, N., Billieux, J., Nordström, T. et al. Int J Ment Health Addiction (2017) 15: 324. https://doi.org/10.1007/s11469-016-9726-7

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© Springer Science+Business Media New York 2016. This is a post-peer-review, pre-copyedit version of an article published in International Journal of Mental Health and Addiction. The final authenticated version is available online at: https://doi.org/10.1007/s11469-016-9726-7
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1007/s11469-016-9726-7
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019091227877
Tiivistelmä

Abstract

The aim of this study was to explore the relation between Problematic Gaming Behaviour (PGB) and specific psychological factors (gaming motives, self-awareness of problematic gaming behaviour) and structural factors (game genres) among Finnish adolescents and young adults. A national survey of 271 respondents, aged 13 to 24, participated in the study. The study sample was randomly selected from the Population Register Center. Multiple regression analysis was used as a means of examining links between game genres, gaming motives and PGB. In addition, pairwise comparisons of a non-problematic gaming behavior group and a problematic gaming behavior group were used as a means of examining differences across game genre use and self-awareness of PGB. PGB was particularly associated with the use of a group of games encompassing role-playing, progression (e.g., character development), action and strategy features. The findings indicated that entertainment-achievement, social and escapism motives were associated with PGB. On the whole, this study emphasized that specific game genres and playing motives are involved in problematic use of digital game playing.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38358]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen