Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Persuading peers in the web : social influence and tweeters vs. non-tweeters

Tikka, Piiastiina; Oinas-Kukkonen, Harri (2017-04-03)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019051515557.pdf (434.5Kt)
nbnfi-fe2019051515557_meta.xml (42.37Kt)
nbnfi-fe2019051515557_solr.xml (30.85Kt)
Lataukset: 

URL:
http://ceur-ws.org/Vol-1822/

Tikka, Piiastiina
Oinas-Kukkonen, Harri
RWTH Aachen University
03.04.2017

Tikka, P., Oinas-Kukkonen, H., Persuading Peers in the Web: Social Influence and Tweeters vs. non-Tweeters, 2017, p. 14-27, Proceedings of the Fifth International Workshop on Behavior Change Support Systems (BCSS 2017) co-located with the 12th International Conference on Persuasive Technology (PERSUASIVE 2017).

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2017 for the individual papers by the papers' authors. Copying permitted for private and academic purposes. This volume is published and copyrighted by its editors.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019051515557
Tiivistelmä

Abstract

The present paper describes an experiment into the effects of sharing vs. receiving roles in a behavior change intervention over a social platform, Twitter. The purpose of the experiment was to explore the possible difference in how participation styles (tweeting vs. non-tweeting) affected the participants’ perceived health behavior. Participants (N=30) in two groups were either to encourage healthier eating by tweeting, or to read these messages in a Twitter feed. The findings from PLS-SEM analysis suggest that the different roles lead to different perceived health behavior outcomes. Social influence factors appeared to boost the tweeting group’s efficacy appraisals, but that efficacy was not seen to influence the perceived health behavior. For the non-tweeting group, efficacy appraisal influenced perceived health behavior. These observations led to the conclusion that the tweeting role may affect one’s perception of one’s actual health behavior, and that for non-tweeters receiving peer support over social media supports health behavior.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38549]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen