Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reflection through gaming : reinforcing health message response through gamified rehearsal

Tikka, Piiastiina; Laitinen, Miia; Manninen, Iikka; Oinas-Kukkonen, Harri (2018-04-03)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019041712683.pdf (444.9Kt)
nbnfi-fe2019041712683_meta.xml (43.27Kt)
nbnfi-fe2019041712683_solr.xml (32.38Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1007/978-3-319-78978-1_17

Tikka, Piiastiina
Laitinen, Miia
Manninen, Iikka
Oinas-Kukkonen, Harri
Springer Nature
03.04.2018

Tikka P., Laitinen M., Manninen I., Oinas-Kukkonen H. (2018) Reflection Through Gaming: Reinforcing Health Message Response Through Gamified Rehearsal. In: Ham J., Karapanos E., Morita P., Burns C. (eds) Persuasive Technology. PERSUASIVE 2018. Lecture Notes in Computer Science, vol 10809. Springer, Cham

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© Springer International Publishing AG, part of Springer Nature 2018. This is a post-peer-review, pre-copyedit version of an article published in Persuasive Technology : 13th International Conference, PERSUASIVE 2018, Waterloo, ON, Canada, April 18-19, 2018, Proceedings. The final authenticated version is available online at: http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-78978-1_17.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1007/978-3-319-78978-1_17
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019041712683
Tiivistelmä

Abstract

Reflection is generally considered an effective means of achieving behavior change. A gamified approach to promoting rehearsal and reflection in a healthy eating context was studied. The game was based on the principles of the Implicit Attitude Test: by categorizing food items under positive or negative associations the players would gain points according to how fast they categorized foods under positive or negative associations. Game scores constituted feedback for reflection, and repeated playing constituted rehearsal of target responses. Experiment participants (N = 58) played the game over a five-day period. Constructs of Rehearsal (REH), self-reported questionnaire responses on Reflection (REFL) and Perceived Persuasiveness (PEPE), and self-reported Perceived Health Behavior Change (PHBC) were analyzed using PLS-SEM. The results show that PLAY moderates the REFL-PEPE relationship, and there are also significant relationships between REH and PEPE, PEPE and PHBC, and REFL and PHBC.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38390]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen