Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Exploring mobile ad formats to increase brand recollection and enhance user experience

Visuri, Aku; Hosio, Simo; Ferreira, Denzil (2017-11-26)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe201901212665.pdf (768.1Kt)
nbnfi-fe201901212665_meta.xml (29.71Kt)
nbnfi-fe201901212665_solr.xml (25.47Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1145/3152832.3152834

Visuri, Aku
Hosio, Simo
Ferreira, Denzil
Association for Computing Machinery
26.11.2017

Aku Visuri, Simo Hosio, and Denzil Ferreira. 2017. Exploring mobile ad formats to increase brand recollection and enhance user experience. In Proceedings of the 16th International Conference on Mobile and Ubiquitous Multimedia (MUM '17). ACM, New York, NY, USA, 311-319. DOI: https://doi.org/10.1145/3152832.3152834

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© Copyright is held by the owner/author(s). Publication rights licensed to ACM. 2017. This is the author's version of the work. It is posted here for your personal use. Not for redistribution. The definitive Version of Record was published in
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1145/3152832.3152834
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201901212665
Tiivistelmä

Abstract

Digital marketing is increasingly moving from desktop (e.g., browser) to mobile environments (e.g., within mobile applications). The means for delivering ads however, remains largely unchanged: banners and videos. In this work, we explore transforming ad delivery methods to the mobile environment while mitigating issues causing frustration and distractions to the users, evident in both web and mobile marketing. We demonstrate that softly enforcing interaction with the ad — with minimal usable screen space reduction — can improve user’s attitude towards mobile advertising. Brand recollection is also influenced via increased interactions with the ad delivery method.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37744]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen