Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Problematic gaming behavior among Finnish junior high school students : relation to socio-demographics and gaming behavior characteristics

Männikkö, Niko; Ruotsalainen, Heidi; Demetrovics, Zsolt; Lopez-Fernandez, Olatz; Myllymäki, Laura; Miettunen, Jouko; Kääriäinen, Maria (2017-10-13)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019111137512.pdf (776.0Kt)
nbnfi-fe2019111137512_meta.xml (42.14Kt)
nbnfi-fe2019111137512_solr.xml (35.87Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1080/08964289.2017.1378608

Männikkö, Niko
Ruotsalainen, Heidi
Demetrovics, Zsolt
Lopez-Fernandez, Olatz
Myllymäki, Laura
Miettunen, Jouko
Kääriäinen, Maria
Informa
13.10.2017

Niko Männikkö, Heidi Ruotsalainen, Zsolt Demetrovics, Olatz Lopez-Fernandez, Laura Myllymäki, Jouko Miettunen & Maria Kääriäinen (2018) Problematic Gaming Behavior Among Finnish Junior High School Students: Relation to Socio-Demographics and Gaming Behavior Characteristics, Behavioral Medicine, 44:4, 324-334, DOI: 10.1080/08964289.2017.1378608

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© Taylor & Francis 2017. This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Behavioral Medicine on 13.10.2017., available online: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08964289.2017.1378608.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1080/08964289.2017.1378608
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019111137512
Tiivistelmä

Abstract

Multiplatform digital media use and gaming have been increased in recent years. The aim of this study was to examine associations between sociodemographics and digital gaming behavior characteristics (i.e., gaming time, medium, and genres) with problematic gaming behavior in adolescents. A convenience sample of Finnish junior high school students (n = 560; mean age 14 years, ranging from 12 to 16 years) participated in the cross-sectional survey, of which, 83% (n = 465) reported having played digital games regularly. Sociodemographic data, different forms of digital media use, gaming behavior characteristics and problematic gaming behavior was assessed. Study participants spent on average one hour per day playing digital games; casual games (23.9%), shooting games (19.8%), and sport games (12.9%), were the most popular games among participants. By using regression analysis, a blended family structure and gaming time related positively to problematic gaming behavior. Preferences for game genres such as solo, Massively Multiplayer Online Role-Playing and strategy-management games were also positively associated with problematic use of digital games. These findings provide knowledge that can be utilized in the prevention of the possible negative consequences of digital gaming.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38697]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen