Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Customer profitability analysis using time-driven activity-based costing : three interventionist case studies

Järvinen, Janne; Väätäjä, Kim (2018-08-02)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019062521773.pdf (428.8Kt)
nbnfi-fe2019062521773_meta.xml (24.51Kt)
nbnfi-fe2019062521773_solr.xml (24.30Kt)
Lataukset: 

URL:
http://njb.fi/wp-content/uploads/2018/08/2_Jarvinen_Vaataja.pdf

Järvinen, Janne
Väätäjä, Kim
Association of Business Schools Finland
02.08.2018

Järvinen, J. & Väätäjä, K. (2018). Customer Profitability Analysis Using Time-Driven Activity-Based Costing: Three Interventionist Case Studies, (67)1, 27-47.

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© The Authors & Association of Business Schools Finland, 2018.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019062521773
Tiivistelmä

Abstract

Time-driven activity-based costing (TDABC) is a potential solution for customer profitability analysis (CPA), especially in industries with high overhead costs and a high number of logistical and/or sales transactions. Accordingly, this study draws on the typology provided by Lind and Strömsten (2006) to investigate how companies with different customer interfaces make use of time-driven activity-based costing in their customer profitability analyses. We build our investigation primarily on the interventionist method and participant observation. Our findings highlight the potential benefit for firms when modern costing connects with customer-focused operations. However, challenges include a lack of process time information as well as functioning information systems and the ability to develop strong service delivery capabilities. We contribute to the scarce knowledge on the implementation and use of sophisticated costing methods in SMEs from a customer-oriented perspective.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37688]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen