Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Effects of a digital educational intervention on collaborative learning in nursing education : a quasi-experimental study

Männistö, Merja; Mikkonen, Kristina; Vuopala, Essi; Kuivila, Heli-Maria; Virtanen, Mari; Kyngäs, Helvi; Kääriäinen, Maria (2019-06-09)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019110737034.pdf (358.1Kt)
nbnfi-fe2019110737034_meta.xml (45.10Kt)
nbnfi-fe2019110737034_solr.xml (38.05Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1177/2057158519861041

Männistö, Merja
Mikkonen, Kristina
Vuopala, Essi
Kuivila, Heli-Maria
Virtanen, Mari
Kyngäs, Helvi
Kääriäinen, Maria
SAGE Publications
09.06.2019

Männistö, M., Mikkonen, K., Vuopala, E., Kuivila, H.-M., Virtanen, M., Kyngäs, H., & Kääriäinen, M. (2019). Effects of a digital educational intervention on collaborative learning in nursing education: A quasi-experimental study. Nordic Journal of Nursing Research, 39(4), 191–200. https://doi.org/10.1177/2057158519861041

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2019, © SAGE Publications. Reprinted by permission of SAGE Publications. The Definitive Version of Record can be found online at: https://doi.org/10.1177/2057158519861041.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1177/2057158519861041
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019110737034
Tiivistelmä

Abstract

Collaborative digital learning is becoming increasingly popular in higher education. However, the use of collaborative digital learning does risk placing too big a responsibility on the learner and reducing face-to-face interaction with the educator. The aim of this quasi-experimental study was to evaluate the effects of a digital educational intervention on collaborative learning in nursing education. The intervention group (n = 87) studied using a collaborative digital learning environment and the control group (n = 38) studied in the traditional classroom setting. There were no significant differences between the groups in terms of student satisfaction. However, the students’ satisfaction of studying decreased in the intervention group after completion of the course. In the intervention group students had higher satisfaction in the area of promoting collaborative group work and received statistically significant higher grades in the final course evaluation. This study emphasizes that collaborative digital learning can be an effective approach in nursing education in terms of learning outcomes. It also shows that more study is needed on the role of the teacher in collaborative digital nursing education.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37744]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen