Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Children’s social-emotional development and its support : guest editorial

Koivula, Merja; Huttunen, Kerttu (2018-12-21)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe201901283303.pdf (90.41Kt)
nbnfi-fe201901283303_meta.xml (24.39Kt)
nbnfi-fe201901283303_solr.xml (26.78Kt)
Lataukset: 

URL:
https://jecer.org/editorial-issue-72/

Koivula, Merja
Huttunen, Kerttu
Suomen varhaiskasvatus
21.12.2018

Koivula, Merja & Huttunen, Kerttu (2018) Children’s social-emotional development and its support : guest editorial. Journal of Early Childhood Education Research Volume 7, Issue 2, 2018, pp. 177–183. https://jecer.org/editorial-issue-72/

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2018 Merja Koivula and Kerttu Huttunen & Suomen Varhaiskasvatus ry. – Early Childhood Education Association Finland.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201901283303
Tiivistelmä

Abstract

This special issue of the JECER focuses on children’s social-emotional development and its support. From the associations between linguistic and social-emotional development to the role of early education teachers in supporting children, the issue covers a wide range of subtopics. The importance of children’s social-emotional learning (SEL) has been recognized already for a long time, but despite an extensive body of research, gaps, nonetheless, still exist in our knowledge. There are, for example, still a relatively limited number of intervention studies evaluating different SEL-programmes in early childhood education in different cultural contexts. We also need to know more about how high quality early childhood education, in particular the interaction between teachers and children, and interaction in the peer group contribute to children’s developing social-emotional competencies. The articles in the present issue bring forth interesting insights in and important contributions on children’s development in the social-emotional domain, ranging from toddlers to older children.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38865]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen