Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Integrative perspective of mobile advertising for SMEs

Komulainen, Hanna; Perttunen, Annu; Ulkuniemi, Pauliina

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019101532873.pdf (561.4Kt)
nbnfi-fe2019101532873_meta.xml (28.97Kt)
nbnfi-fe2019101532873_solr.xml (25.64Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.4018/JMME.2019070104

Komulainen, Hanna
Perttunen, Annu
Ulkuniemi, Pauliina
IGI Global

Komulainen, H., Perttunen, A., & Ulkuniemi, P. (2019). An Integrative Perspective of Mobile Advertising for SMEs. Journal of Media Management and Entrepreneurship (JMME), 1(2), 48-61. doi:10.4018/JMME.2019070104

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2019 IGI Global.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.4018/JMME.2019070104
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019101532873
Tiivistelmä

Abstract

Mobile advertising (m-advertising) is a subset of mobile marketing and refers to all forms of advertising via mobile phones or other mobile devices. M-advertising is becoming an important marketing channel for any type of company, notably for SMEs and small entrepreneurial start-ups and their media and communications portfolio. However, it is still unclear how to best use m-advertising for the benefit of both end-consumers and advertisers. This study explored a field experiment of new m-advertising system conducted in Finland and based on a qualitative explorative study of the critical value elements of m-advertising were identified. The findings show that the active participation of both the advertisers and end-consumers is a key determinant in making m-advertising a viable service; unless both advertiser and end-consumer actively engage in the co-creation of a m-advertising service, value creation will not reach its full potential. In addition, this study provides practical implications for the retailers on how to use m-advertising service successfully in their marketing.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37744]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen