Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

New ways and environments for using the CLES framework

Mikkonen, Kristina; Riklikiene, Olga (2017-11-21)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019101532694.pdf (43Kt)
nbnfi-fe2019101532694_meta.xml (27.76Kt)
nbnfi-fe2019101532694_solr.xml (26.05Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1007/978-3-319-63649-8_10

Mikkonen, Kristina
Riklikiene, Olga
Springer Nature
21.11.2017

Mikkonen K., Riklikiene O. (2018) New Ways and Environments for Using the CLES Framework. In: Saarikoski M., Strandell-Laine C. (eds) The CLES-Scale: An Evaluation Tool for Healthcare Education. Springer, Cham

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© Springer International Publishing AG 2018. This is a post-peer-review, pre-copyedit version of an book chapter published in The CLES-Scale : An Evaluation Tool for Healthcare Education. The final authenticated version is available online at: https://doi.org/10.1007/978-3-319-63649-8_10.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1007/978-3-319-63649-8_10
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019101532694
Tiivistelmä

Abstract

Clinical Learning Environment and Supervision (CLES) scale has been used and validated in many countries (see Chap. 4). Most commonly, the validation studies have been carried out in a hospital environment and the samples have consisted of general nursing students. An interesting enquiry was raised concerning the validity and implications of the CLES framework in other fields of healthcare services and healthcare student groups including medical students. This chapter presents new ways and environments for implementing the CLES scale, with healthcare students in general, and international nursing students in particular. The examples come from healthcare and medical education. The section dealing with challenges relating to international students’ clinical practicum also introduces a new scale Cultural and Linguistic Diversity scale (CALDs). This scale is developed for international nursing students and can be used together with the CLES+T scale.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37887]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen