Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

An argument for love in intercultural education for teacher education

Lanas, Maija (2017-11-06)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019061019738.pdf (240.5Kt)
nbnfi-fe2019061019738_meta.xml (23.29Kt)
nbnfi-fe2019061019738_solr.xml (24.53Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1080/14675986.2017.1389541

Lanas, Maija
Informa
06.11.2017

Maija Lanas (2017) An argument for love in intercultural education for teacher education, Intercultural Education, 28:6, 557-570, DOI: 10.1080/14675986.2017.1389541

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2017 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group. This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Intercultural Education on 06 Nov 2017, available online: https://doi.org/10.1080/14675986.2017.1389541.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1080/14675986.2017.1389541
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019061019738
Tiivistelmä

Abstract

This paper proposes rethinking intercultural education in teacher education, arguing that any discussion of student teachers’ intercultural education should be connected more explicitly to a theoretical conceptualisation of love. The first part of the paper focuses on identifying discursive boundaries in engaging with intercultural education in teacher education. It is argued that if we are to develop intercultural education, we need to consciously move away from some discourses in teacher education, namely instrumentalism, performance orientation, emotionlessness and seeing the relationship between teacher and learner as static. The second half of the paper develops a theoretical alternative by engaging with the concept of love as a basis for intercultural education in pursuing an alternative to the instrumentalist, performance-based, non-emotional fixed-relationship ethos of intercultural education in teacher education.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37887]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen