Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Convergences of joint, positive interactions and regulation in collaborative learning

Isohätälä, Jaana; Näykki, Piia; Järvelä, Sanna (2019-08-11)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019111943037.pdf (735.3Kt)
nbnfi-fe2019111943037_meta.xml (29.90Kt)
nbnfi-fe2019111943037_solr.xml (26.40Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1177/1046496419867760

Isohätälä, Jaana
Näykki, Piia
Järvelä, Sanna
SAGE Publications
11.08.2019

Isohätälä, J., Näykki, P., & Järvelä, S. (2020). Convergences of Joint, Positive Interactions and Regulation in Collaborative Learning. Small Group Research, 51(2), 229–264. https://doi.org/10.1177/1046496419867760

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© The Author(s) 2019. Reprinted by permission of SAGE Publications.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1177/1046496419867760
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019111943037
Tiivistelmä

Abstract

This qualitative study explores the convergences of small groups’ joint, positive interactions and regulation in social interaction during collaborative learning. We analyzed the video-recorded social interactions of five groups of student teachers during environmental science tasks. We examined the frequency and functions of the situations in which joint participation and positive socioemotional interaction converged with regulation (planning, monitoring, and evaluating) in social interaction. The results show that when groups planned, monitored, or evaluated their learning, they participated more jointly in social interaction and showed more socioemotional support than in interactions with no observed regulation. The situations in which these elements converged served three functions: establishing agreement, responding to challenges or mistakes, and discussing strengths and weaknesses. The results suggest that the convergences of joint, positive interactions and regulation in social interaction can serve a function that is meaningful for collaborative learning progress.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38840]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen