Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A triangular approach to integrate research, education and practice in higher engineering education

Heikkinen, Eetu-Pekka; Jaako, Juha; Hiltunen, Jukka (2016-09-01)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019112243723.pdf (296.4Kt)
nbnfi-fe2019112243723_meta.xml (30.01Kt)
nbnfi-fe2019112243723_solr.xml (25.79Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1080/03043797.2016.1226779

Heikkinen, Eetu-Pekka
Jaako, Juha
Hiltunen, Jukka
Informa
01.09.2016

Eetu-Pekka Heikkinen, Juha Jaako & Jukka Hiltunen (2017) A triangular approach to integrate research, education and practice in higher engineering education, European Journal of Engineering Education, 42:6, 812-828, DOI: 10.1080/03043797.2016.1226779

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2016 SEFI.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1080/03043797.2016.1226779
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019112243723
Tiivistelmä

Abstract

Separate approaches in engineering education, research and practice are not very useful when preparing students for working life; instead, integration of education, research and industrial practices is needed. A triangular approach (TA) as a method to accomplish this integration and as a method to provide students with integrated expertise is proposed. The results from the application of TA, both at the course and programme level, indicate that the approach is suitable for developing engineering education. The student pass rate for courses where TA has been used has been higher than for previous approaches, and the student feedback has been very positive. Although TA aims to take both theoretical and practical aspects of engineering as well as research and education into account, the approach concentrates mainly on activities and therefore leaves the goals of these activities as well as the values behind these goals uncovered.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38358]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen