Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Integrated internal evaluation in a higher education institution

Kauppila, Osmo; Kinnunen, Tuomo; Härkönen, Janne; Kujala, Jaakko

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019112544246.pdf (310.0Kt)
nbnfi-fe2019112544246_meta.xml (33.92Kt)
nbnfi-fe2019112544246_solr.xml (28.41Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1504/IJMIE.2015.066351

Kauppila, Osmo
Kinnunen, Tuomo
Härkönen, Janne
Kujala, Jaakko
Inderscience

Kauppila, O., Kinnunen, T., Harkonen, J., Kujala, J. (2015) Integrated internal evaluation in a higher education institution. International Journal of Management in Education, 9 (1), 92-110. doi:10.1504/IJMIE.2015.066351

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2014 Inderscience Publishers.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1504/IJMIE.2015.066351
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019112544246
Tiivistelmä

Abstract

Evaluations, both internal and external, have become increasingly common and often compulsory in higher education. Nevertheless, utilising the evaluation results and linking the evaluations to the university′s quality assurance system often proves challenging. This article aims to analyse how internal evaluation should be conducted in order to enable integration of internal and external evaluations in higher education. The study is based on analysing an internal evaluation project carried out in a university in Finland. The findings of this study include presenting relevant roles and activities of stakeholders, and key requirements, during different phases of internal evaluation. The key requirements for the success of the integrated internal evaluations identified in this study include: internal evaluation should be based on peer evaluations, evaluators should be trained and given adequate base information to enable critical and logical evaluation and internal evaluation ought to be seen as a collective process with shared ownership.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38618]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Evaluating university–industry collaboration : the European Foundation of Quality Management excellence model-based evaluation of university–industry collaboration 

    Kauppila, Osmo; Mursula, Anu; Härkönen, Janne; Kujala, Jaakko
    Tertiary education and management : 3 (Informa, 12.06.2015)
  • Low-Fidelity Prototype of a Sensor-Dependent Interaction Platform: Formative Evaluation With Informal Caregivers of Older Adults With Cognitive Impairment 

    Sharma, Nikita; Grotenhuijs, Karen; Gemert-Pijnen, J E W C van; Oinas-Kukkonen, Harri; Braakman-Jansen, L M A
    JMIR formative research (JMIR Publications, 22.03.2024)
  • Evaluation of neural network based image super-resolution 

    Salimi, Nechir (N. Salimi, 14.12.2022)
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen