Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rationale behind socially influencing design choices for health behavior change

Mylonopoulou, Vasiliki; Väyrynen, Karin; Stibe, Agnis; Isomursu, Minna (2018-04-03)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe201804176563.pdf (534.4Kt)
nbnfi-fe201804176563_meta.xml (41.23Kt)
nbnfi-fe201804176563_solr.xml (32.67Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1007/978-3-319-78978-1_12

Mylonopoulou, Vasiliki
Väyrynen, Karin
Stibe, Agnis
Isomursu, Minna
Springer Nature
03.04.2018

Mylonopoulou V., Väyrynen K., Stibe A., Isomursu M. (2018) Rationale Behind Socially Influencing Design Choices for Health Behavior Change. In: Ham J., Karapanos E., Morita P., Burns C. (eds) Persuasive Technology. PERSUASIVE 2018. Lecture Notes in Computer Science, vol 10809. Springer, Cham

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© Springer International Publishing AG, part of Springer Nature 2018.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1007/978-3-319-78978-1_12
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201804176563
Tiivistelmä

Abstract

Persuasive technologies for health behavior change often include social influence features. Social influence in the design of persuasive technology has been described as a black box. This case study sheds light on design practices by identifying factors that affect the design of social influence features in health behavior change applications and the designers’ understanding of the social influence aspects. Our findings are twofold: First, the two most positively inclined social influence features, namely cooperation and normative influence, were missing from the reviewed applications. Second, the medical condition — the persuasive technology targets — has a major influence on consideration and integration of social influence features in health behavior change applications. Our findings should be taken into account when frameworks and guidelines are created for the design of social influence features in health behavior change applications.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38840]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen