Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Explicating the market dimension in the study of digital innovation : a management framework for digital innovation

Makkonen, Hannu; Komulainen, Hanna (2018-02-07)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2018083134361.pdf (868.3Kt)
nbnfi-fe2018083134361_meta.xml (27.05Kt)
nbnfi-fe2018083134361_solr.xml (28.48Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1080/09537325.2018.1433823

Makkonen, Hannu
Komulainen, Hanna
Informa
07.02.2018

Hannu Makkonen & Hanna Komulainen (2018) Explicating the market dimension in the study of digital innovation: a management framework for digital innovation, Technology Analysis & Strategic Management, 30:9, 1015-1028, DOI: 10.1080/09537325.2018.1433823

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2018 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group. This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Technology Analysis & Strategic Management on 07 Feb 2018, available online: http://www.tandfonline.com/10.1080/09537325.2018.1433823.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1080/09537325.2018.1433823
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018083134361
Tiivistelmä

Abstract

Digital innovation is gaining momentum among academics and business practitioners. Featuring increasingly cross-industry and multi-actor innovation processes, digital innovation reveals the inherent technology bias in the dominant perspectives on innovation. This study aims to transfer the focus from technology-centred ideas of digital innovation to a more balanced concept in which digital innovation is conceptualised as a combination of multiple needs and solutions linked to various actors and their behaviours. The study builds on a longitudinal case study. The article contributes by providing a partial response to the explicit calls for strategic frameworks that capture the process of digital innovation. Furthermore, the article explicates the market dimension of digital innovation and extends the analysis of the market dimension from a limited view of customer information and user knowledge to further include needs, actions, and behaviours of market actors directly or indirectly using, complementing, or substituting the digital innovation and innovation process.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37744]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen