Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Service interaction flow analysis technique for service personalization

Korhonen, Olli; Syrjänen, Anna-Liisa; Kinnula, Marianne; Isomursu, Minna; Kuutti, Kari (2017-07-23)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe201802093296.pdf (611.4Kt)
nbnfi-fe201802093296_meta.xml (37.71Kt)
nbnfi-fe201802093296_solr.xml (31.84Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1007/978-3-319-64695-4_7

Korhonen, Olli
Syrjänen, Anna-Liisa
Kinnula, Marianne
Isomursu, Minna
Kuutti, Kari
Springer Nature
23.07.2017

Korhonen O., Syrjänen AL., Kinnula M., Isomursu M., Kuutti K. (2017) Service Interaction Flow Analysis Technique for Service Personalization. In: Stigberg S., Karlsen J., Holone H., Linnes C. (eds) Nordic Contributions in IS Research. SCIS 2017. Lecture Notes in Business Information Processing, vol 294. Springer, Cham

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© Springer International Publishing AG 2017. This is a post-peer-review, pre-copyedit version of an article published in Lecture Notes in Business Information Processing. The final authenticated version is available online at: http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-64695-4_7.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1007/978-3-319-64695-4_7
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201802093296
Tiivistelmä

Abstract

Service interaction flows are difficult to capture, analyze, outline, and represent for research and design purposes. We examine how variation of personalized service flows in technology-mediated service interaction can be modeled and analyzed to provide information on how service personalization could support interaction. We have analyzed service interaction cases in a context of technology-mediated car rental service. With the analysis technique we propose, inspired by Interaction Analysis method, we were able to capture and model the situational service interaction. Our contribution regarding technology-mediated service interaction design is twofold: First, with the increased understanding on the role of personalization in managing variation in technology-mediated service interaction, our study contributes to designing service management information systems and human-computer interfaces that support personalized service interaction flows. Second, we provide a new analysis technique for situated interaction analysis, particularly when the aim is to understand personalization in service interaction flows.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38618]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Personalization in digital services : information technology supporting service personalization process 

    Korhonen, Olli (University of Maribor Press, 13.06.2017)
  • Contextual layers of service experience in professional business services 

    Still, Johanna; Komulainen, Hanna; Nätti, Satu
    Journal of business & industrial marketing : 8
  • The Finnish healthcare services lean management : health services managers’ experiences in a special health care unit 

    Hihnala, Susanna; Kettunen, Lilja; Suhonen, Marjo; Tiirinki, Hanna
    Leadership in health services : 1 (Emerald, 29.11.2017)
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen