Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Developing a gamified behavior change support system

Manninen, Iikka; Tikka, Piiastiina (2018-04-16)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2018070527098.pdf (204.1Kt)
nbnfi-fe2018070527098_meta.xml (40.13Kt)
nbnfi-fe2018070527098_solr.xml (28.64Kt)
Lataukset: 

URL:
http://ceur-ws.org/Vol-2102/paper_2_Manninen.pdf

Manninen, Iikka
Tikka, Piiastiina
RWTH Aachen University
16.04.2018

Manninen, Iikka; Tikka, Piiastiina (2018) Developing a gamified behavior change support system. In: Sieverink, F.., et al. (eds.) Proceedings of the Sixth International Workshop on Behavior Change Support Systems co-located with the 13th International Conference on Persuasive Technology (PERSUASIVE 2018) Waterloo, Canada, April 16-19, 2018, pp. 25-40. http://ceur-ws.org/Vol-2102/paper_2_Manninen.pdf

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© by the paper’s authors. Copying permitted for private and academic purposes.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018070527098
Tiivistelmä

Abstract

This paper describes the development process of a gamified mobile Behavior Change Support System for increasing its users’ fruit and vegetable consumption. The system was based on the principles of implicit association measures as the behavioral feedback for reflection. The project used the Persuasive Systems Design (PSD) together with gamification principles and the Implicit Association Test (IAT). The present paper describes the background and process of implementing IAT in a gamified form for a mobile device platform. Key outputs from the process include perceiving such a system to be built of a basic BCSS core which is then gamified, and identifying a system to have segments that each have their own relevant persuasive features.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [29882]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen