Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cooperation, combat, or competence building : what do we mean when we are ‘empowering children’ in and through digital technology design?

Kinnula, Marianne; Iivari, Netta; Molin-Juustila, Tonja; Keskitalo, Eino; Leinonen, Topi (2017-09-10)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2018121150380.pdf (359.3Kt)
nbnfi-fe2018121150380_meta.xml (36.49Kt)
nbnfi-fe2018121150380_solr.xml (27.28Kt)
Lataukset: 

URL:
http://aisel.aisnet.org/icis2017/TransformingSociety/Presentations/15

Kinnula, Marianne
Iivari, Netta
Molin-Juustila, Tonja
Keskitalo, Eino
Leinonen, Topi
International Conference on Informations Systems
10.09.2017

Kinnula, Marianne; Iivari, Netta; Molin-Juustila, Tonja; Keskitalo, Eino; Leinonen, Topi; Mansikkamäki, Eetu; Käkelä, Toni; and Similä, Martti, "Cooperation, Combat, or Competence Building – What Do We Mean When We Are ‘Empowering Children’ in and through Digital Technology Design?" (2017). ICIS 2017 Proceedings. 15. http://aisel.aisnet.org/icis2017/TransformingSociety/Presentations/15

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2017 The Authors and Association for information systems.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018121150380
Tiivistelmä

Abstract

This paper contributes by offering a refined understanding of what empowerment means in today’s digital technology design context. Research on children and digital technology design often calls for children’s empowerment, while little attention has been paid to discussing what empowerment of children really means. Information Systems research offers useful points of departure for scrutinizing the concept. We maintain that also Information Systems researchers and practitioners should see empowering of children in digital technology design as one of their tasks, while we also show that this empowerment can be achieved in a variety of ways. Our results bear relevance to the concept of empowerment in more general, not only regarding children.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37744]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen