Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A transforming insurance company and the 4 types of health data challenges that arise : a Finnish case study

Grundstrom, Casandra; Karampela, Maria (2018-05-21)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2018092836936.pdf (240.8Kt)
nbnfi-fe2018092836936_meta.xml (28.12Kt)
nbnfi-fe2018092836936_solr.xml (27.78Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1145/3240925.3240950

Grundstrom, Casandra
Karampela, Maria
Association for Computing Machinery
21.05.2018

Casandra Grundstrom and Maria Karampela. 2018. A Transforming Insurance Company and the 4 Types of Health Data Challenges that Arise: A Finnish Case Study. In Proceedings of the 12th EAI International Conference on Pervasive Computing Technologies for Healthcare (PervasiveHealth '18). ACM, New York, NY, USA, 310-317. DOI: https://doi.org/10.1145/3240925.3240950

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2018 Copyright is held by the owner/author(s). Publication rights licensed to ACM. This is the author's version of the work. It is posted here for your personal use. Not for redistribution. The definitive Version of Record was published in Proceedings of the 12th EAI International Conference on Pervasive Computing Technologies for Healthcare (PervasiveHealth '18), http://dx.doi.org/10.1145/3240925.3240950.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1145/3240925.3240950
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018092836936
Tiivistelmä

Abstract

This paper aims to identify the challenges of health data in the context of an insurance company that is transforming from a reactive company into a proactive one. Using 23 interviews from a case study of an insurance company in Finland, we revealed 4 key areas of challenges that arise during this transition. The identified areas were found to be the following: Access, Ownership, Sharing, and Use. These findings are then discussed in context of the shift towards a proactive paradigm for organizations. The customer experience is suggested to be pivotal for organizations to create value and for managing the 4 identified health data challenges.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38697]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen