Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Validation of a nonlinear two-dimensional MacPherson suspension system model with multibody simulations

Rankinen, Atte; Ikonen, Enso; Liedes, Toni (2018-08-30)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2018092836923.pdf (1.880Mt)
nbnfi-fe2018092836923_meta.xml (31.09Kt)
nbnfi-fe2018092836923_solr.xml (26.62Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1109/MESA.2018.8449167

Rankinen, Atte
Ikonen, Enso
Liedes, Toni
Institute of Electrical and Electronics Engineers
30.08.2018

A. Rankinen, E. Ikonen and T. Liedes, "Validation of a Nonlinear Two-dimensional MacPherson Suspension System Model with Multibody Simulations," 2018 14th IEEE/ASME International Conference on Mechatronic and Embedded Systems and Applications (MESA), Oulu, Finland, 2018, pp. 1-5. doi: 10.1109/MESA.2018.8449167

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2018 IEEE. Personal use of this material is permitted. Permission from IEEE must be obtained for all other uses, in any current or future media, including reprinting/republishing this material for advertising or promotional purposes, creating new collective works, for resale or redistribution to servers or lists, or reuse of any copyrighted component of this work in other works.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1109/MESA.2018.8449167
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018092836923
Tiivistelmä

Abstract

This paper studies the possibility to use a simplified MacPherson suspension system model for tuning active suspension system controllers. With a nonlinear suspension model, more accurate responses can be obtained compared to a traditional linear quarter-car suspension system model. The presented nonlinear two-dimensional mathematical model for the MacPherson suspension system is simulated in MATLAB/Simulink and validated by comparing it to an Adams/View multibody model with three simulation cases, one for kinematic analysis and two for dynamic analysis. The results are expressed as normalized RMS deviation values between the outputs of the two models. Most outputs of the two models go hand in hand, and the greatest difference is in the camber angle values derived from simplified linearization in the mathematical model.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37777]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen