Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Retailing mobile app usefulness : customer perception of performance, trust and tension free

Olaleye, Sunday Adewale; Salo, Jari; Sanusi, Ismaila Temitayo; Okunoye, Adekunle O (2018-10-01)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2018100137049.pdf (603.0Kt)
nbnfi-fe2018100137049_meta.xml (32.96Kt)
nbnfi-fe2018100137049_solr.xml (28.73Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.4018/IJESMA.2018100101

Olaleye, Sunday Adewale
Salo, Jari
Sanusi, Ismaila Temitayo
Okunoye, Adekunle O
IGI Global
01.10.2018

Sunday Adewale Olaleye, Salo, J., Sanusi, I., Okunoye, A. (2018) Retailing Mobile App Usefulness. International Journal of E-Services and Mobile Applications, 10 (4), 1-17. doi:10.4018/IJESMA.2018100101

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2018, IGI Global. Copying or distributing in print or electronic forms without written permission of IGI Global is prohibited. Published in this repository with the kind permission of the publisher.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.4018/IJESMA.2018100101
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018100137049
Tiivistelmä

Abstract

Despite the huge leap of mobile apps, there are limited empirical studies that focus on the relationship between customer perception of performance expectation, trust, tension free and mobile apps usefulness. This study integrates and extends the unified theory of acceptance and use of technology (UTAUT) with trust and gratification theories to explain mobile app usefulness to retailing customers. Quantitative methodology and variance structural equation modelling forms the data analysis technique for this study. The primary objective of this article is to examine the mobile app usefulness in the context of retailing customers. Specifically, the study intention is to illuminate the retailers and other stakeholders to invest positively on mobile app market segment and to optimize their mobile app strategy for the betterment and advancement of their business especially in getting more revenue from the mobile app segment. The study highlights practical implications and emphasize an appropriate future study.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38670]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen