Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Maternal verbal responsiveness and directiveness : consistency, stability, and relations to child early linguistic development

Paavola-Ruotsalainen, Leila; Lehtosaari, Jaana; Palomäki, Josefina; Tervo, Immi (2017-06-22)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2018050723592.pdf (367.4Kt)
nbnfi-fe2018050723592_meta.xml (33.41Kt)
nbnfi-fe2018050723592_solr.xml (29.50Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1017/S030500091700023X

Paavola-Ruotsalainen, Leila
Lehtosaari, Jaana
Palomäki, Josefina
Tervo, Immi
Cambridge University Press
22.06.2017

PAAVOLA-RUOTSALAINEN, L., LEHTOSAARI, J., PALOMÄKI, J., & TERVO, I. (2018). Maternal verbal responsiveness and directiveness: Consistency, stability, and relations to child early linguistic development. Journal of Child Language, 45(2), 319-339. doi:10.1017/S030500091700023X

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© Cambridge University Press 2017. Published in this repository with the kind permission of the publisher.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1017/S030500091700023X
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018050723592
Tiivistelmä

Abstract

Maternal responsive and directive speech to children at ages 0;10 and 2;0 was investigated by applying a procedure first introduced by Flynn and Masur (2007) to a new language community (Finnish). The issues examined were consistency and stability over time, and also the role of responsiveness and directiveness in child linguistic development at 1;0 and 2;6. The measures of maternal speech from each age were used to predict the results of the subsequent linguistic assessment. Negative correlations between responsive and directive utterances were found at both ages. The frequencies of responsive utterances and supportive directives increased over time. Responsiveness was positively, and intrusive directiveness negatively, related to child early comprehensive skills and the use of symbolic actions and communicative gestures. By contrast, no relations were found between responsiveness and directiveness and children’s later linguistic capacities.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38358]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen