Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Developing an e-learning course on serious games : a multidisciplinary approach

Korhonen, Tanja; Ravelin, Teija; Halonen, Raija (2018-06-17)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2018083034316.pdf (857.0Kt)
nbnfi-fe2018083034316_meta.xml (38.14Kt)
nbnfi-fe2018083034316_solr.xml (26.81Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.18690/978-961-286-170-4.11

Korhonen, Tanja
Ravelin, Teija
Halonen, Raija
University of Maribor Press
17.06.2018

T. Korhonen, T. Ravelin & R. Halonen: Developing an E-learning Course on Serious Games: A Multidisciplinary Approach. 31ST BLED ECONFERENCE: DIGITAL TRANSFORMATION: MEETING THE CHALLENGES JUNE 17 - 20, 2018, BLED, SLOVENIA, CONFERENCE PROCEEDINGS

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2018 University of Maribor Press. Published in this repository with the kind permission of the publisher.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.18690/978-961-286-170-4.11
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018083034316
Tiivistelmä

Abstract

The use of serious games (SGs) for different purposes is increasing. The development of successful and effective SGs requires a team with professional knowledge from different areas and a joint understanding of the SG development process. The research goal was to find a way to educate multidisciplinary students via an e-learning course about SGs. An action research study was initiated, and social constructivism theory-based e-learning courses on SGs were developed. The Carpe Diem Learning design method was used in the planning phase, followed by three iterations on course development and implementation. The feedback and observations were analysed in each iteration, and changes to the courses were made according to them. This iterative development and incremental improvement of an online course according to feedback was found to be a good approach.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38670]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen