Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Toward low-latency and ultra-reliable virtual reality

Elbamby, Mohammed; Perfecto, Cristina; Bennis, Mehdi; Doppler, Klaus (2018-04-02)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2018070527056.pdf (305.6Kt)
nbnfi-fe2018070527056_meta.xml (30.70Kt)
nbnfi-fe2018070527056_solr.xml (27.30Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1109/MNET.2018.1700268

Elbamby, Mohammed
Perfecto, Cristina
Bennis, Mehdi
Doppler, Klaus
Institute of Electrical and Electronics Engineers
02.04.2018

M. S. Elbamby, C. Perfecto, M. Bennis and K. Doppler, "Toward Low-Latency and Ultra-Reliable Virtual Reality," in IEEE Network, vol. 32, no. 2, pp. 78-84, March-April 2018. doi: 10.1109/MNET.2018.1700268

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2018 IEEE. Personal use of this material is permitted. Permission from IEEE must be obtained for all other uses, in any current or future media, including reprinting/republishing this material for advertising or promotional purposes, creating new collective works, for resale or redistribution to servers or lists, or reuse of any copyrighted component of this work in other works.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1109/MNET.2018.1700268
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018070527056
Tiivistelmä

Abstract

VR is expected to be one of the killer applications in 5G networks. However, many technical bottlenecks and challenges need to be overcome to facilitate its wide adoption. In particular, VR requirements in terms of high throughput, low latency, and reliable communication call for innovative solutions and fundamental research cutting across several disciplines. In view of the above, this article discusses the challenges and enablers for ultra-reliable and low-latency VR. Furthermore, in an interactive VR gaming arcade case study, we show that a smart network design that leverages the use of mmWave communication, edge computing, and proactive caching can achieve the future vision of VR over wireless.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38618]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen