Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cost-efficient co-creation of knowledge intensive business services

Kuula, Seppo; Haapasalo, Harri; Tolonen, Arto (2018-07-28)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2018122151599.pdf (1.465Mt)
nbnfi-fe2018122151599_meta.xml (31.87Kt)
nbnfi-fe2018122151599_solr.xml (25.80Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1007/s11628-018-0380-y

Kuula, Seppo
Haapasalo, Harri
Tolonen, Arto
Springer Nature
28.07.2018

Kuula, S., Haapasalo, H. & Tolonen, A. Serv Bus (2018) 12: 779. https://doi.org/10.1007/s11628-018-0380-y

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© Springer-Verlag GmbH Germany, part of Springer Nature 2018. This is a post-peer-review, pre-copyedit version of an article published in Service Business. The final authenticated version is available online at: https://doi.org/10.1007/s11628-018-0380-y.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1007/s11628-018-0380-y
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018122151599
Tiivistelmä

Abstract

The most significant difference between industrialization-driven product marketing and digitalization-driven service marketing can be seen in the definition of value creation, and the exchange (integration) of resources. Industrialization created efficiency in scale, whereas digitalization requires customer-oriented business models and value co-creational service processes. This research follows the value co-creational and system integrational views of service-dominant logic. We have explored how relative profitability can be increased through efficient service productization. Our approach is twofold, we have explored the commercialization of co-created services (the servitization of product-service systems) and the enhancement of service production by service processes. We have created service management framework for modular service delivery where company resources be linked to cost-efficient co-creation services.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38618]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen