Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Insights into online reviews of hotel service attributes : a cross-national study of selected countries in Africa

Ukpabi, Dandison; Olaleye, Sunday; Mogaji, Emmanuel; Karjaluoto, Heikki (2017-12-23)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2018050723583.pdf (237.8Kt)
nbnfi-fe2018050723583_meta.xml (32.57Kt)
nbnfi-fe2018050723583_solr.xml (27.65Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1007/978-3-319-72923-7_19

Ukpabi, Dandison
Olaleye, Sunday
Mogaji, Emmanuel
Karjaluoto, Heikki
Springer Nature
23.12.2017

Ukpabi D., Olaleye S., Mogaji E., Karjaluoto H. (2018) Insights into Online Reviews of Hotel Service Attributes: A Cross-National Study of Selected Countries in Africa. In: Stangl B., Pesonen J. (eds) Information and Communication Technologies in Tourism 2018. Springer, Cham

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© Springer International Publishing AG 2018. This is a post-peer-review, pre-copyedit version of an article published in Information and Communication Technologies in Tourism 2018. The final authenticated version is available online at: http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-72923-7_19.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1007/978-3-319-72923-7_19
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018050723583
Tiivistelmä

Abstract

Online travel reviews are paramount to trip planning because they help consumers’ form images of destinations. Despite ample studies on hotel service attributes, knowledge is scarce regarding culturally nuanced attributes, including security perceptions. This study examines consumers’ perceptions of service attributes and security/safety concerns of hotels in Africa. Data were extracted from three hotel categories (3, 4, and 5-stars), which were based on TripAdvisor rankings from Egypt, Ghana, Kenya, Nigeria, and South Africa. A hybrid analysis revealed that hotel service attributes and security/safety are cardinal evaluation criteria for visitors to Africa. Additionally, our study reveals that most negative reviews were from 5-star hotels and Egypt received more positive reviews in all the service attributes than other countries.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37636]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen