Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Being a management accountant in a shared services centre

Lepistö, Lauri; Dobroszek, Justyna; Moilanen, Sinikka; Zarzycka, Ewelina (2018-10-15)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2018112248814.pdf (460.2Kt)
nbnfi-fe2018112248814_meta.xml (31.78Kt)
nbnfi-fe2018112248814_solr.xml (29.84Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1108/JAOC-03-2017-0022

Lepistö, Lauri
Dobroszek, Justyna
Moilanen, Sinikka
Zarzycka, Ewelina
Emerald
15.10.2018

Lauri Lepistö, Justyna Dobroszek, Sinikka Moilanen, Ewelina Zarzycka, (2018) "Being a management accountant in a shared services centre", Journal of Accounting & Organizational Change, Vol. 14 Issue: 4, pp. 492-512, https://doi.org/10.1108/JAOC-03-2017-0022

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© Emerald Publishing Limited 2018. Published by Emerald Publishing Limited. Licensed re-use rights only. Published in this repository with the kind permission of the publisher.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1108/JAOC-03-2017-0022
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018112248814
Tiivistelmä

Abstract

Purpose: The purpose of this paper is to improve understanding of the work of management accountants in the context of a shared services centre.

Design/methodology/approach: A single case study method is used and data are collected via semi-structured interviews and internal documents. The empirical materials are analysed from the theoretical perspective of dirty work, incorporating aspects from practice theory.

Findings: Findings suggest that management accountants working in a shared services centre develop their occupational esteem by refocusing and reframing strategies. Through these strategies, management accountants can decrease the perceived “dirtiness” associated with their work.

Originality/value: The study sheds light on the under-researched topic of management accountants’ work within a shared services centre. Moreover, it offers the metaphor of liminal work to characterise how management accountants develop their occupational esteem in circumstances where gaining efficiency is the main objective.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38618]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen