Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Linking the public acceptance of wind power to technology deployment

Nuortimo, Kalle; Härkönen, Janne; Karvonen, Erkki (2018-10-09)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2018122151582.pdf (795.7Kt)
nbnfi-fe2018122151582_meta.xml (32.41Kt)
nbnfi-fe2018122151582_solr.xml (26.64Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1504/IER.2018.095727

Nuortimo, Kalle
Härkönen, Janne
Karvonen, Erkki
Inderscience
09.10.2018

Nuortimo, K., Härkönen, J., Karvonen, E. (2018) Linking the public acceptance of wind power to technology deployment. Interdisciplinary Environmental Review, 19 (3/4), 219. doi:10.1504/IER.2018.095727

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2018 Inderscience Enterprises Ltd.Published in this repository with the kind permission of the publisher.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1504/IER.2018.095727
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018122151582
Tiivistelmä

Abstract

Public acceptance and positive media image are the key features of any technology market deployment. This paper analyses the media image of wind power and the link between the media image of a technology, public acceptance and thus, successful market deployment. Indeed, the increase in wind power plants has been influenced by increased off-shore technology developments as well as subsidies and greater acceptance of the technology. This paper focuses on the latter by undertaking opinion mining approach with machine learning-based media analysis. For the paper, media sentiment analysis of both editorial and social media was conducted using an M-Adaptive tool for media monitoring. The results indicate that the sentiment toward wind power is primarily positive in both editorial publications and social media (SoMe), and also at the project level of offshore projects. The role of SoMe seems to be increasing for public acceptance issues. When considering the effect of global climate negotiations, namely, Paris COP21, the United Nations conference on climate change, the effect on wind power was mostly negative in terms of the communication quantity and overall media sentiment.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37829]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen