Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Multiple voices in the maker movement : a nexus analytic literature review on children, education and making

Iivari, Netta; Kinnula, Marianne; Molin-Juustila, Tonja; Kuure, Leena (2017-06-05)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2017110650532.pdf (377.7Kt)
nbnfi-fe2017110650532_meta.xml (35.27Kt)
nbnfi-fe2017110650532_solr.xml (26.84Kt)
Lataukset: 

URL:
http://aisel.aisnet.org/ecis2017_rp/123

Iivari, Netta
Kinnula, Marianne
Molin-Juustila, Tonja
Kuure, Leena
Association for Information Systems
05.06.2017

Iivari, Netta; Kinnula, Marianne; Molin-Juustila, Tonja; and Kuure, Leena, (2017). "MULTIPLE VOICES IN THE MAKER MOVEMENT – A NEXUS ANALYTIC LITERATURE REVIEW ON CHILDREN, EDUCATION AND MAKING". In Proceedings of the 25th European Conference on Information Systems (ECIS), Guimarães, Portugal, June 5-10, 2017 (pp. 1919-1933). ISBN 978-989-20-7655-3 Research Papers. http://aisel.aisnet.org/ecis2017_rp/123

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2017 The Authors.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2017110650532
Tiivistelmä

Abstract

Inviting children to take part in maker movement has been advocated, especially in the context of education. Despite the numerous publications related to making, a more theoretical treatment and common vocabulary of the topic are still lacking. This paper utilizes as its theoretical lens the research framework of nexus analysis, suited for an in-depth study of complex social phenomena, to make sense of existing research on children and making. The study illustrates the value of the nexus-analytic concepts of ‘discourses in place’, ‘interaction order’ and ‘historical body’, the three aspects of social action, in scrutinizing the extant research as well as indicates how to utilize these concepts in educational making projects with children: when establishing relationships with children, involving children as makers, and analyzing the results. Implications for IS research, practice and education are discussed.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [29929]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen