Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

School-context videos in Janus-faced online publicity : learner-generated digital video production going online

Palmgren-Neuvonen, Laura; Jaakkola, Maarit; Korkeamäki, Riitta-Liisa (2015-01-21)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe201706097102.pdf (375.1Kt)
nbnfi-fe201706097102_meta.xml (31.41Kt)
nbnfi-fe201706097102_solr.xml (25.18Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1080/00313831.2014.996599

Palmgren-Neuvonen, Laura
Jaakkola, Maarit
Korkeamäki, Riitta-Liisa
Informa
21.01.2015

Laura Palmgren-Neuvonen, Maarit Jaakkola & Riitta-Liisa Korkeamäki (2015) School-context videos in Janus-faced online publicity: Learner-Generated Digital Video Production Going Online, Scandinavian Journal of Educational Research, 59:3, 255-274, DOI: 10.1080/00313831.2014.996599

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2015 Scandinavian Journal of Educational Research
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1080/00313831.2014.996599
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201706097102
Tiivistelmä

Abstract

This article reports a case study on sChOOLtv, an online television for primary and secondary schools that aims to bridge the media gap between in-school and out-of-school learning environments. Contrary to its creators’ expectations, the number of published videos has not increased since its establishment. Furthermore, the videos were mostly produced by primary-level students, with few videos released by secondary-level students. The article describes online publishing of learner-generated videos by exploring the views of the students, parents, teachers, and principals. Sixty-seven informants were interviewed, and video production activities and discussions in classrooms were observed. The article discusses the factors hindering adolescents from making and publishing videos. It suggests media encouragement practices to enhance publishing-oriented digital video production in schools.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37744]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen