Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Monitoring makes a difference : quality and temporal variation in teacher education students’ collaborative learning

Näykki, Piia; Järvenoja, Hanna; Järvelä, Sanna; Kirschner, Paul (2015-08-25)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2017102750336.pdf (111.6Kt)
nbnfi-fe2017102750336_meta.xml (35.60Kt)
nbnfi-fe2017102750336_solr.xml (29.80Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1080/00313831.2015.1066440

Näykki, Piia
Järvenoja, Hanna
Järvelä, Sanna
Kirschner, Paul
Informa
25.08.2015

Piia Näykki, Hanna Järvenoja, Sanna Järvelä & Paul Kirschner (2017) Monitoring makes a difference: quality and temporal variation in teacher education students ’collaborative learning, Scandinavian Journal of Educational Research, 61:1, 31-46, DOI:10.1080/00313831.2015.1066440

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Scandinavian Journal of Educational Research on 25th Aug 2015, available online: http://www.tandfonline.com/10.1080/00313831.2015.1066440.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1080/00313831.2015.1066440
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2017102750336
Tiivistelmä

Abstract

The aim of this process-oriented video-observation study is to explore how groups that perform differently differ in terms of the number, quality, and temporal variation of their content-level (knowledge co-construction) and meta-level (monitoring) activities. Five groups of teacher education students (n = 22) were observed throughout a 3-month course. Video recordings (33 hours) of face-to-face group interaction (n = 12,931 speech turns) and pre- and post-tests of students’ knowledge were collected. The results show that the well-performing group was more engaged in high-level knowledge co-construction and monitoring activities. The well-performing group was also capable of maintaining a higher level throughout the tasks, whereas the lower performing groups’ knowledge co-construction and monitoring activities was reduced during the course.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37887]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen