Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Integrating service design prototyping into software development

Sauvola, Tanja; Runtti, Simo; Laivamaa, Laura; Oivo, Markku; Kuvaja, Pasi (2016-08-21)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe201701131137.pdf (800.4Kt)
nbnfi-fe201701131137_meta.xml (36.70Kt)
nbnfi-fe201701131137_solr.xml (28.77Kt)
Lataukset: 

URL:
https://www.thinkmind.org/index.php?view=article&articleid=icsea_2016_14_20_10117

Sauvola, Tanja
Runtti, Simo
Laivamaa, Laura
Oivo, Markku
Kuvaja, Pasi
IARIA
21.08.2016

SAUVOLA, T., RONTTI, S., LAIVAMAA, L., OIVO, M. and KUVAJA, P., 2016. Integrating Service Design Prototyping into Software Development. ICSEA 2016, pp.325-332

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© IARIA 2016. Published in this repository with the kind permission of the publisher.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201701131137
Tiivistelmä

Abstract

Customer-driven service design is becoming an integral part of continuous software development. The fulfilment of needs is manifested through customer behaviour patterns that are often difficult to identify and validate for R&D. This paper investigates how customer involvement in software development can be achieved through experience prototyping. First, participatory action research with four cases is presented. As a result, the benefits, challenges and critical factors for successful service prototyping are identified. Second, a practical model is proposed for integrating service design as sprints within the software development process. Based on the study, the deployment of these methods can be adopted through an organisational culture that invests in the needed mindset, expertise, timing and placement. Contextual and motivating user involvement is important throughout the software development process. A number of important subjects that need further studies, such as service design performance measurement and customer data management, were also identified.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38841]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen