Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Computer game and wearable sensors based approach to promote physical activity for young men

Koskimäki, Heli; Siirtola, Pekka; Keskitalo, Eino; Tuovinen, Lauri; Luoto, Tim; Ahola, Riikka; Pyky, Riitta; Korpelainen, Raija; Jämsä, Timo; Heikkinen, Hannu; Röning, Juha (2017-09-11)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2017101950202.pdf (194.3Kt)
nbnfi-fe2017101950202_meta.xml (58.68Kt)
nbnfi-fe2017101950202_solr.xml (38.50Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1145/3123024.3124433

Koskimäki, Heli
Siirtola, Pekka
Keskitalo, Eino
Tuovinen, Lauri
Luoto, Tim
Ahola, Riikka
Pyky, Riitta
Korpelainen, Raija
Jämsä, Timo
Heikkinen, Hannu
Röning, Juha
Association for Computing Machinery
11.09.2017

Heli Koskimäki, Pekka Siirtola, Eino Keskitalo, Lauri Tuovinen, Tim Luoto, Riikka Ahola, Riitta Pyky, Raija Korpelainen, Timo Jämsä, Hannu Heikkinen, and Juha Röning. 2017. Computer game and wearable sensors based approach to promote physical activity for young men. In Proceedings of the 2017 ACM International Joint Conference on Pervasive and Ubiquitous Computing and Proceedings of the 2017 ACM International Symposium on Wearable Computers (UbiComp '17). ACM, New York, NY, USA, 512-517. DOI: https://doi.org/10.1145/3123024.3124433

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
©2017 Copyright is held by the owner/author(s).
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1145/3123024.3124433
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2017101950202
Tiivistelmä

Abstract

In this work, it was tested if a computer game and wearable sensors could be used to motivate young men to increase their everyday activity. The game itself was planned so that the possibility to play the game and success in it was dependent of how much activity the subject achieved during his everyday life. A pilot version of a computer game, called Space Pioneer, was developed for this purpose while the activity measures were collected using three type of sensors: pedometer, Polar Active activity monitor or mobile phone application. The results were varying; although many subjects did not even try the game or disliked it, the awareness of subjects’ own physical condition as well as daily activity information were found out to be motivating factors in the target group.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38618]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen