Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Janitor Run : studying the effects of realistic mirror world like game scenes on game experience

Alavesa, Paula; Korhonen, Olli; Sepponen, Jussi; Martinviita, Mikael; Abdrado, Mohammed; Pakanen, Minna; Koskela, Timo; Pouke, Matti (2017-10-05)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2017121855903.pdf (478.8Kt)
nbnfi-fe2017121855903_meta.xml (53.15Kt)
nbnfi-fe2017121855903_solr.xml (35.37Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1109/VS-GAMES.2017.8056595

Alavesa, Paula
Korhonen, Olli
Sepponen, Jussi
Martinviita, Mikael
Abdrado, Mohammed
Pakanen, Minna
Koskela, Timo
Pouke, Matti
Institute of Electrical and Electronics Engineers
05.10.2017

Alavesa, P., Korhonen, O., Sepponen, J., Martinviita, M., Abdrado, M., Pakanen, M., Koskela, T., Pouke, M. (2017) Janitor run: Studying the effects of realistic mirror world like game scenes on game experience. In: Proceedings of the 2017 9th International Conference on Virtual Worlds and Games for Serious Applications (VS-Games), 6-8 September 2017, Athens, Greece, pp. 102-108, https://doi.org/10.1109/VS-GAMES.2017.8056595

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2017 IEEE. Personal use of this material is permitted. Permission from IEEE must be obtained for all other uses, in any current or future media, including reprinting/republishing this material for advertising or promotional purposes, creating new collective works, for resale or redistribution to servers or lists, or reuse of any copyrighted component of this work in other works.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1109/VS-GAMES.2017.8056595
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2017121855903
Tiivistelmä

Abstract

Realistic 3D models of buildings exteriors and interiors are becoming available and have a great potential to be used also as game scenes. We sought out to explore the familiarity to the game scene in relation to the game experience. For this purpose we implemented a racing game prototype set on a realistic mirror world like campus model. We deployed our game, Janitor Run, via several communications channels and had 29 answers on game experience questionnaire. Based on our results the players who visit the campus often felt less tired post-game whereas the players who visit the campus seldom had a higher positive experience and harder time returning to reality after game-play.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37744]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen