Toimintamallin johtaminen pilotoinnin avulla Lukuinto-ohjelmassa
Kurttila-Matero, Eeva; Ikonen, Kaisa; Innanen, Kaisu; Junes, Marianna; Korkeamäki, Riitta- Liisa; Kultalahti, Leena; Rejman, Katarina (2014-10-28)
Kurttila-Matero, Eeva; Ikonen, Kaisa; Innanen, Kaisu; Junes, Marianna; Korkeamäki, Riitta- Liisa; Kultalahti, Leena; Rejman, Katarina (2014) Toimintamallin johtaminen pilotoinnin avulla Lukuinto-ohjelmassa. Informaatiotutkimus 33(3).
© 2014 Tekijät. Lehdessä julkaistut kirjoitukset on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2017111450697
Tiivistelmä
Tiivistelmä
Lukuinto-ohjelmassa (Lukuinto 2014) on pilotoinnin avulla etsitty käytäntöjä, jotka innostavalla tavalla monipuolistavat esi- ja perusopetuksessa lasten ja nuorten lukemisen tapoja. Uudet luku- ja kirjoitustaidot alati muuttuvassa tekstiympäristössä ovat niitä tulevaisuuden taitoja, joihin koulu ja kirjasto voivat yhdessä panostaa. (Korkeamäki 2011, 15; Coiro ym. 2014) Keskeisiä elementtejä kehittämistyössä on ollut koulun ja kirjaston yhteistyö ja kehittämistä tukevan koulutuksen räätälöinti yhteistyökumppaneiden kanssa. Koulutukset ovat toimineet ajattelun uudistajina ja tukena yhteisen tutkimusperustaisen käsitteistön omaksumiselle kirjaston ja koulun kesken.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [29696]