Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Appropriating a new language learning approach : processes of resemiotisation

Koivistoinen, Hilkka; Kuure, Leena; Tapio, Elina (2016-06-01)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2017112455065.pdf (747.5Kt)
nbnfi-fe2017112455065_meta.xml (28.80Kt)
nbnfi-fe2017112455065_solr.xml (24.88Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.17011/apples/urn.201612145091

Koivistoinen, Hilkka
Kuure, Leena
Tapio, Elina
Jyväskylän yliopisto
01.06.2016

Koivistoinen, Hilkka; Kuure, Leena; Tapio, Elina (2016) Appropriating a new language learning approach : processes of resemiotisation. Apples – Journal of Applied Language Studies 10(2):105–117.

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2016 The authors.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.17011/apples/urn.201612145091
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2017112455065
Tiivistelmä

Abstract

The study focused on university students of English and their teachers appropriating an ecological perspective into language learning and teaching during a university course. The course involved designing and putting into practice an online language project for school children in Finland and Spain. The task was expected to pose challenges as the university students had no experience of the pedagogic approach applied. Two video-recorded wrap-up discussions and the students’ final reports were selected from the data resource for closer analysis. The qualitative analysis showed how the new/ecological approach was resemiotised through multimodal (inter)actions between the participants. Experiences of complexity were collaboratively negotiated through the metaphor of ‘chaos’, first as problematic, then normalised and even a desired part of language teaching. The study bears implications for language teacher education shedding light on changing understandings for pedagogical thinking.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38408]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen