Kehittyminen pelien kautta
Huttunen, Jesse (2022-03-15)
Huttunen, Jesse
J. Huttunen
15.03.2022
© 2022 Jesse Huttunen. Ellei toisin mainita, uudelleenkäyttö on sallittu Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0) -lisenssillä (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/). Uudelleenkäyttö on sallittua edellyttäen, että lähde mainitaan asianmukaisesti ja mahdolliset muutokset merkitään. Sellaisten osien käyttö tai jäljentäminen, jotka eivät ole tekijän tai tekijöiden omaisuutta, saattaa edellyttää lupaa suoraan asianomaisilta oikeudenhaltijoilta.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202203151348
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202203151348
Tiivistelmä
Motivaationa tutkimukselle oli oma kokemus ja mielenkiinto pelaamista kohtaan, koska pelaan itse suhteellisen paljon pelejä. Ongelmana oli, että voiko pelit kehittää kykyjö ja taitoja vai onko se vain plasebo efekti, koska pelaan itse ja yritän saada jotain syytä miksi pelaamisellani on merkitystä. Muista tutkimuksista selvisi, että pelejä voidaan käyttää pelien kehittämiseen, mutta niitä ei tulisi käyttää ainoana tapana kehittää taitoja ja kykyjä. Tämän lisäksi lisälöydöksinä oli että miehet pelaavat enemmän kuin naiset. Uutta tähän voitaisiin ottaa se että olen itsekkin pelaaja, joten voin sanoa yleensä mitä mikäkin peli vaatii. Tuloksia voidaan hyödyntää seuraaviin tutkimuksiin, kuten miksi miehet pelaavat enemmän kuin naiset ja miten eri genret vaikuttavat taitojen ja kykyjen kehittymiseen, koska siitä aiheesta ei ollut kuin muutama tutkimus, missä verrattiin eri genrejä toisiinsa ja miten ne kehittivät taitoja eri tavoilla.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [34357]