Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mobiilipelien nousu pelimarkkinoiden huipulle

Suomela, Markus (2021-07-16)

 
Avaa tiedosto
nbnfioulu-202107208805.pdf (589.0Kt)
nbnfioulu-202107208805_pdfa_report.xml (263.2Kt)
nbnfioulu-202107208805_mods.xml (10.58Kt)
nbnfioulu-202107208805_solr.xml (25.34Kt)
Lataukset: 


Suomela, Markus
M. Suomela
16.07.2021
© 2021 Markus Suomela. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202107208805
Tiivistelmä
Mobiilipelien ala on kasvanut muutamassa vuosikymmenessä pelimarkkinoiden ylivoimaiseksi ykköseksi. Teknologinen kehitys on vienyt mobiilipelien ja -alustan kehitystä mukanaan, ja nykyisin ei melkein voida edes kuvitella aikaa, jolloin mobiililaitteita ei ollut.

Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia mobiilipelien markkinadominoinnin syitä erityisesti siitä näkökulmasta, miten ja miksi näin on päässyt käymään. Tutkimuksen tavoitteena oli löytää tärkeimpiä mobiilipelien nousuun johtaneita syitä pelimarkkinoilla, kuin myös verrata mobiilialustaa sen kilpailijoihin (PC ja konsolit), jotta voitaisiin vertailla eri alustojen vahvuuksia ja heikkouksia keskenään. Näiden tavoitteiden lisäksi tutkimuksessa käsiteltiin mobiilialan ja -pelien tulevaisuutta, jonka myötä voitiin todeta, että ala tulee alati kasvamaan jatkossa.

Kirjallisuuskatsaus osoitti, että pääsyyt mobiilipelien nousulle ovat teknologinen kehitys, mobiililaitteiden määrän jatkuva kasvu ja tehokkaat rahastusmenetelmät. Tämän lisäksi havainnoitiin, että ihmiset käyttävät mobiililaitteita keskimäärin noin kolme tuntia päivässä ja että nuoremmat sukupolvet käyttävät niitä enemmän kuin vanhat. Johtopäätösten mukaan mobiilipelien ala tulee kasvamaan suuresti lähitulevaisuudessa niin pelaajien määrissä kuin markkina-asemassa. Tärkeimpänä tulevaisuuden kasvun alueena on Aasian väkirikkaat maat.
Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37606]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen