Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tuotetakuu ja modernit käytännöt

Kokkila, Akseli (2020-05-15)

 
Avaa tiedosto
nbnfioulu-202005161915.pdf (730.8Kt)
nbnfioulu-202005161915_pdfa_report.xml (209.6Kt)
nbnfioulu-202005161915_mods.xml (10.70Kt)
nbnfioulu-202005161915_solr.xml (24.65Kt)
Lataukset: 


Kokkila, Akseli
A. Kokkila
15.05.2020
© 2020 Akseli Kokkila. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202005161915
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena on suorittaa kirjallisuuskatsaus takuuseen konseptina ja sen historiaan sekä käydä läpi erilaisia tuotteiden takuutyyppejä. Työ pyrkii selvittämään mahdollisimman laajan kattauksen toimivaksi todettuja takuukäytäntöjä, sekä tuomaan esille tärkeimmät huomioitavat seikat jokaisen takuukäytännön osalta.

Työn aluksi etsittiin aiheeseen liittyviä tieteellisiä tekstejä joihin työn teoriaosuus perustuu. Työssä käytettiin myös hyväksi työn tekijän kokemusta takuukäsittelyn alalta.

Tärkeimmät tulokset sisältivät eri takuukäytännöt sekä olennaisimmat piirteet jotka pitää ottaa takuukäytäntöä valitessa huomioon. Tämä osuus sisältää myös EU:n alueella olevat minimivaatimukset takuulle. Tuloksia voidaan ottaa huomioon takuukäytäntö vaihtoehtoja valitessa, mutta työtä ei pidä pitää ainoana päätöksenteon lähteenä. Huomioon otetaan myös pienissä määrin logistiikan tuomat ongelmat sekä selvennetään lyhyesti takuiden luomat talousrasitteet yritykselle.

Työssä todettiin, että takuukäsittelyn alalla tärkein asia on asiakastyytyväisyyden ylläpito. Luonnollisesti valmistajat ottavat takuuta suunnitellessaan huomioon takuun luomat kulut, mutta pieniin ”turhiin” kuluihin suostutaan myös asiakastyytyväisyyden ylläpitämiseksi. Työssä myös selvennettiin yksinkertaistettuna, kuinka takuu pitää ottaa huomioon tuotteen hinnoittelussa. Takuu on aiheena erittäin monialainen ja tässä työssä takuuta on tarkasteltu käytännöllisestä näkökulmasta.
Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38841]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen