Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Impact of digital content marketing (DCM) on customers’ online purchasing behavior

Khan, Md (2019-05-07)

 
Avaa tiedosto
nbnfioulu-201905081642.pdf (1.043Mt)
nbnfioulu-201905081642_pdfa_report.xml (234.2Kt)
nbnfioulu-201905081642_mods.xml (11.80Kt)
nbnfioulu-201905081642_solr.xml (27.28Kt)
Lataukset: 


Khan, Md
M. Khan
07.05.2019
© 2019 Md Khan. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201905081642
Tiivistelmä
This study aims to understand how digital contents are acting as a motivating factor to influence on customers online purchasing behavior as well as online purchasing process. More clearly this study will understand and analyze the phenomenon closely on how digital contents are influencing customers into customers five stages of the online purchasing process.

The theoretical framework is formed during the study which is based on the findings of previous researches related to digital content marketing and online purchasing behavior.

The research is conducted on the qualitative method where semi-structured interview is applied for data collection. The target age group for data collection is 25 to 34 who purchase mostly electronic products from the online marketplace. The empirical analysis is done based on abductive reasoning approach.

The finding of the study shows that digital contents affect on customers online purchasing process. The research also found that the right structure and strategy should be applied to create and distribute digital content which engages customers towards digital contents and motivate them to rely on digital contents into the online purchasing decision-making process.

Finally, the study showed theoretical contributions, managerial implications, and suggestions for further research regarding digital contents.
Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38840]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen