Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Muotibrändien Instagram-markkinoinnin vaikutukset kuluttajien ostoaikomukseen : kyselylomakkeen laatiminen

Korhonen, Josefiina (2018-03-02)

 
Avaa tiedosto
nbnfioulu-201803201370.pdf (462.3Kt)
nbnfioulu-201803201370_pdfa_report.xml (170.1Kt)
nbnfioulu-201803201370_mods.xml (11.01Kt)
nbnfioulu-201803201370_solr.xml (27.23Kt)
Lataukset: 


Korhonen, Josefiina
J. Korhonen
02.03.2018
© 2018 Josefiina Korhonen. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201803201370
Tiivistelmä
Tämä tutkimus tarkastelee muotibrändien Instagram-markkinointia kuluttajien näkökulmasta esitellen samalla mahdollisia tekijöitä, jotka voivat vaikuttaa kuluttajan ostoaikomuksen muodostumiseen. Aiheenvalintaa on perusteltu sen uutuuden avulla, sillä sosiaalisen median markkinoinnin vaikutuksia kuluttajien ostoaikomukseen ei ole aiheena juurikaan tutkittu. Lisäksi Instagram-markkinointi on kasvattanut vuosi vuodeltaan suosiotaan etenkin vaatebrändien keskuudessa ja sen uskotaan olevan yksi merkittävimmistä markkinointityökaluista, minkä vuoksi tässä tutkimuksessa haluttiin keskittyä nimenomaan Instagramiin sosiaalisen median kanavana.

Aiheen uutuuden vuoksi tämän tutkimuksen tavoitteeksi muodostui luoda hyvä ja selkeä kyselylomake, jonka avulla tulevaisuudessa voitaisiin kerätä empiiristä aineistoa tutkittaessa muotibrändien Instagram-markkinoinnin ja kuluttajien ostoaikomuksen välistä yhteyttä. Tavoitteen saavuttamiseksi tutkimuksessa hyödynnettiin jo olemassa olevaa teoriaa liittyen kuluttajakäyttäytymiseen ja markkinointiin sosiaalisessa mediassa yleisellä tasolla. Näiden aiempien tutkimuksien tuloksien pohjalta muodostettiin kyselylomake, jota muokattiin Instagram kontekstiin sopivaksi.

Kyselylomakkeelle suoritettiin esitestaus, missä kiinnitettiin erityisesti huomiota kyselylomakkeen toimivuuteen ja ymmärrettävyyteen. Esitestauksen tuloksia hyödynnettiin analysointivaiheessa, jossa tarkasteltiin ohjeistuksen selkeyttä, vastaamiseen käytettyä aikaa ja kyselyn laajuutta, kysymyksien selkeyttä, sekä muita vastaamiseen liittyviä haasteita. Analyysin pohjalta tehtiin tarvittavat muutokset kyselylomakkeeseen ymmärrettävyyden parantamiseksi. Tutkimuksen päätuloksena syntyi selkeä ja hyvä kyselylomake käyttäväksi tulevaisuuden tutkimuksissa, jolloin myös tutkimuksen tavoite saatiin täytettyä. Kyselylomakkeen avulla voitaisiin siis tulevaisuudessa kerätä empiiristä aineistoa liittyen kuluttajien Instagramin käyttöön, sekä Instagramissa tapahtuvan markkinoinnin vaikutuksista ostoaikomuksen muodostumiseen erityisesti muotibrändien osalta.
Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37865]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen