The relationship between content marketing and user engagement in online brand communities
Järnfors, Jani (2018-05-29)
Järnfors, Jani
J. Järnfors
29.05.2018
© 2018 Jani Järnfors. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201805312278
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201805312278
Tiivistelmä
This bachelor’s thesis is a systematic literature review focusing on the relationship between content marketing and user engagement in online brand communities. Based on the literature reviewed, it creates definitions for the main terminology, investigates the value of engagement for both online communities and marketers, creates a model of the factors motivating user engagement in online brand communities and connects this to content marketing. In addition, guidelines for engaging users in online brand communities are provided for content marketers based on the findings of the research. Finally, the thesis suggests topics for further research into online brand community management.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [29998]