Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The use of Minecraft to foster creativity, collaboration and motivation through game-based learning and gamification

Cueva Carrión, Henry (2018-11-08)

 
Avaa tiedosto
nbnfioulu-201811103019.pdf (1.463Mt)
nbnfioulu-201811103019_pdfa_report.xml (229.0Kt)
nbnfioulu-201811103019_mods.xml (11.53Kt)
nbnfioulu-201811103019_solr.xml (26.79Kt)
Lataukset: 


Cueva Carrión, Henry
H. Cueva Carrión
08.11.2018
© 2018 Henry Cueva Carrión. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201811103019
Tiivistelmä
The eruption of ICTs in our society posed the question of how to integrate technology into education. According to Waks (1987) in Science, Technology and Society Education, we need to find a way to integrate educational approaches that embrace and intertwine education and technology. Then, through the use of pedagogical approaches such as Game-based Learning and gamification, Minecraft presents itself as the perfect tool to develop computational thinking, foster creativity, nurture collaboration and increase motivation. The aim of my research is to demonstrate how motivation and collaboration can be fostered through the use of Minecraft in one activity called “Being an architect on Minecraft”. In order to do that, I use a quasi-experimental research. The participants were 18 in total, divided in 2 groups one experimental and one control. In the experimental group I use the implementation of Game-based Learning and gamification and in the other group, I use the traditional way of teaching. The results clearly stablish a positive effect in collaboration and a high level of motivation during the entire process. However, there are some aspects of the research we could improve for future investigations.
Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37563]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen