Motivoivat tekijät pelillistämisessä
Karvonen, Ville (2018-04-27)
Karvonen, Ville
V. Karvonen
27.04.2018
© 2018 Ville Karvonen. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201809132776
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201809132776
Tiivistelmä
Viimeisen kymmenen vuoden aikana pelillisiä elementtejä on alettu käyttämään enenevissä määrin myös ei-pelillisissä yhteyksissä. Pelillistämistä on käytetty hyväksi muun muassa opetuksen, terveydenhuollon ja markkinoinnin aloilla ja suosituimpia käytettyjä pelillisiä elementtejä ovat olleet pisteet, pistetaulukot ja arvomerkit. Tässä kirjallisuuskatsauksessa pyrittiin selvittämään, mikä pelillisyydessä motivoi ja sitouttaa ihmisiä pelillistettyjen palveluiden käyttöön. Nämä motivoivat tekijät jaoteltiin kuuteen eri luokkaan. Löydetyt luokat olivat tarinallisuus, eteneminen, sosiaaliset aspektit, informaatio ja palaute, palkitseminen ja flow.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [29998]